در این بخش از مجله ویبره موبایل با نحوه تولید محتوی و نکته های آن و چگونگی آن و ابزار کاربردی مورد استفاده در آن صحبت می کنیم.
چگونه و با چه وسایلی تولید محتوا کنیم؟

کار تولید محتوا در منزل یا محل کار:

اگر بخواهیم از حاشیه دور شویم و سریع به سراغ اصل مطلب برویم پس ابتدا اجازه دهید خلاصه وار از محتوی گفته و به قسمت اصلی تر موضوع بپردازیم.

ابتدا محتوی را بشناسید خلاصه بخواهیم بگوییم: هدف از تولید محتوی و سپس مخاطب مورد نظر و پس از آن جمع آوری اطلاعات و رساندن آن دست مخاطب که به آن کانال می گویند و در نهایت فرم مورد نظر نمایش شماست که می خواهد  ویدئو، پست وبلاگ، مقاله یا پادکست؟ یا هر کدامیک از آنها باشد.

اصل مطلب قسمت شروع کردن است:

تولید محتوی با فرمت های متفاوتی امکان پذیر است. به عنوان مثال ممکن است موزیکی که در حال گوش دادن به آن هستیم باشد. گرفتن فیلم و پخش در سایت یا شبکه های اجتماعی باشد.(ابزار فیلم برداری تولید محتوی) و یا آنکه صرفا متن و و تصویر باشد!

به طور خلاصه به هر کدام از این بخش ها بپردازیم:

محتوای متنی: 

همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند. یا در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آن‌ها موجود است می باشند. امروزه با گسترش فضای جهانی وب خیلی از مقالات و متون را می توان با جستجو از اینترنت یافت البته صحت و سقم ماجرا هم اهمییت زیادی در اعتماد کاربر خواهد داشت. از این رو تصاویر  و صوت و فیلم اعتماد بیشتری را می توانند جلب کنند.

محتوای صوتی

صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین دلیل در سال‌های اخیر بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرت­های موسیقی و پادکست، اخبار و گزارش ها می توانند مخاطب جذب کنند.

وسیله و ابزار تولید محتوی صوتی می تواند میکروفون باشد. سایت ما این افتخار را دارد که می تواند دو نوع مدل گوناگون از میکروفون یقه ای کوچک را برای گوشی های موبایل ارائه دهد که راحتی کار را مضاعف و دو چندان می کند و از طرفی کیفیت کار هم بالا خواهد بود.

 شما می توانید برای خرید میکروفون یقه ای از ویبره موبایل، این دو لینک را مشاهده فرمایید:

https://vibremobile.com/product/mk-9-microphone

https://vibremobile.com/product/k8-new-wireless-microphone-type-c

محتوای تصویری و ویدئویی

بازاریابی محتوا بصری امروزه یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری مانند فیس‌بوک، توییتر، لینک دین، پینترنست، اینستاگرام و … موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.. از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع محتوا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و فرآیند تولید آن ساده‌تر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان می‌دهد که محتوای بصری ۹۳ درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.

اخیراً یکی از روندهای قابل‌توجه در رسانه‌های دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست. امروزه مدیران بازاریابی محتوا به‌خوبی می‌دانند که با چارچوب‌های مشخص‌شده ، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلم‌های آموزشی و توضیحی، مصاحبه‌های مسئولان، فیلم‌های بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و … و ویدئوهای تبلیغاتی است.

برای تولید محتوی به صورت فیلم به ابزار روشنایی خوب نیاز خواهید داشت. اگر به صورتی فیلم برداری می کنید که قرار است از خودتان تصویر و یا فیلم ظبط کنید نیاز به نور خوب یا وسیله ای به نام رینگ لایت اهمیت پیدا خواهد کرد.

سایت و فروشگاه ویبره موبایل رینگ لایت های برند های مختلف را با قطر نورانی در اندازه های متفاوت را به فروش می رساند.

لینک مشاهده این محصولات در زیر آورده شده است:

https://vibremobile.com/product/led-ring-fill-light-18-inch

https://vibremobile.com/product/rock-rph0948-selfie-ring-light

https://vibremobile.com/product/ring-light-basios-model-floor-stand

https://vibremobile.com/product/led-ring-fill-light

https://vibremobile.com/product/ring-light-basios-model-crzb10-a01

اگر نیاز به نور پردازی مناسب تر و با جلوه دارید می توانید هم حضوری و هم به صورت اینترنتی از ویبره موبایل رینگ لایت تهیه کنید.

تولید محتوا یکی از مهمترین عوامل رشد و بهبود رتبه وب‌ سایت شما در موتور‌های جستجو بوده و به دیده شدن برند شما در صدر نتایج جستجو شده، کمک شایانی خواهد کرد. اما آیا حقیقتاً صرف آنکه محتوایی تولید کرده و آن را در سایت خود بارگزاری کنیم، مخاطب آن را خواهد دید، خواهد خواند؟ گوگل بهترین ابزار برای رساندن پیام به گوش مخاطب خواهد بود و رسیدن به استانداردی که گوگل، محتوای شما را پیشنهاد دهد دقیقا تعریف بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. در حقیقت محتوای سئو محور محتوایی هستند که متناسب با سلیقه و استانداردهای گوگل تولید شده و به نوعی پاسخی برای نیازها و سوالات مخاطبان شما را پوشش خواهد داد. البته برای سئو تنها نوشتن محتوای خوب کافی نیست و بخشی از آن به بیرون از سایت ما مربوط می‌شود که در این بخش سه مورد از رایج‌ترین استانداردهای سئوی درون وب‌سایت را به شما معرفی می‌کنیم و در مطالب بعدی روش‌های برای سئوی بیرون سایت معرفی خواهیم کرد:

تگ عنوان یا Title-tag چیست؟

تگ عنوان، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عوامل برای سئو است. چرا اهمیت دارد؟ به این دلیل که به موتور جستجوگر و کاربران کمک می‌کند موضوع محتوای شما را تشخیص دهند. بنابراین کلمه‌ی کلیدی که می‌خواهید در رتبه‌بندی آن جایگاه مناسبی به دست آورید باید درون تگ عنوان باشد و حتی بهتر است تگ عنوان با آن آغاز می‌شد. براساس وب‌سایت Moz، تگ عنوان‌های با کلمات کلیدی در آغاز بهتر از تگ عنوان‌هایی که کلمات کلیدی را در پایان خود داشتند مفید بودند.

توضیحات متادیسکریپشن یا Meta-Description

توضیحات متا، همچون یک دروازه بین موتور جستجوگر و مخاطبین شما عمل می‌کنند. اگر به‌خوبی تهیه شده باشند می‌توانند روی تعداد کلیک‌ها تأثیر بگذارند که یکی دیگر از نشانه‌های مثبت برای موتور جستجوگر است. فقط از استفاده نکردن توضیحات متای یکسان برای دو مطلب غیرهمسان در وب‌سایتتان اطمینان حاصل کنید. این موضوع می‌تواند باعث کاهش رتبه‌ی شما در موتور جستجوگر شود. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید آن است که حتما از کلیدواژه‌تان در توضیحات متا استفاده کنید.

متن جایگزین تصویر یا Alt tag در سئو چیست؟

زمانی که موتورهای جستجوگر وب‌سایت شما را بررسی می‌کنند، امکان دیدن تصویری که شما برای مخاطبینتان به نمایش می‌گذارید برای آن‌ها ممکن نیست. چیزی که Alt tag انجام می‌دهد افزودن متنی به جای عکس است که به موتور جستجوگر  امکان فهمیدن محتوای عکس شما و دادن ارزش در سئو را به آن می‌دهد. موضوعی که در این باره باید به آن توجه کنید آن است که اگر عکس فقط جنبه‌ی زینتی و زیبایی دارد، نیازی به داشتن متن جایگزین تصویر نیست چرا که این کار به بهبود سئو وب‌سایت کمکی نمی‌کند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید