گوشی شیشه ای با بدنه ی شفاف با اسم Nothing Phone 1 با قیمت 470 دلار معرفی شد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، شرکت Nothing که توسط کارل پی،هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس تاسیس شده، از اولین گوشی خود رونمایی کرد. برای این گوشی نام Nothing Phone 1 انتخاب شده که در همان نگاه اول، طراحی خاص آن توجه را جلب می‌کند. با ویبره موبایل همراه باشید
گوشی شیشه ای با بدنه ی شفاف با اسم Nothing Phone 1 با قیمت 470 دلار معرفی شد

یک گوشی بسیار جالب که در پنل جلویی این گوشی شاهد نمایشگر ۶.۵۵ اینچی اولد با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستیم. حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و بر روی آن شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده است. قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس است و در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی انجام وظیفه می‌کنند. همچنین در حفره‌ی نمایشگر هم دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور سونی قرار دارد.

گوشی Nothing Phone 1 از رابط کاربری اختصاصی NothingOS مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. این شرکت وعده داده که گوشی Nothing Phone 1 به مدت سه سال از آپدیت اصلی اندروید و به مدت ۴ سال از آپدیت‌های امنیتی بهره‌مند خواهد شد.

انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. این یعنی شارژ کامل باتری در عرض ۷۰ دقیقه صورت می‌گیرد. از طرف دیگر باید به شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی هم اشاره کنیم. متاسفانه این گوشی هم بدون شارژر به دست کاربران می‌رسد و کاربران باید شارژر را به طور جداگانه خریداری کنند.

اما در نهایت جذاب‌ترین ویژگی‌ این گوشی، پنل پشتی شفاف آن است که تعدادی نوار نوری را نمایش می‌دهد که در وضعیت‌های مختلف، به روش‌های متفاوتی روشن و خاموش می‌شوند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۴۷۰ دلار راهی بازار می‌شود و کاربران برای خرید مدل‌های ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی باید به ترتیب ۵۰۰ و ۵۵۰ دلار بپردازند.

پنل پشتی غیرمعمول گوشی در مرکز توجه و تبلیغ‌های Nothing قرار گرفته. پنل پشت گوشی یک شیشه شفاف است و بسته به مدلی که سفارش می‌دهید سفید یا مشکی رنگ است.

گرچه برخی افراد در نگاه اول یک فیل برایشان تداعی می‌شود. اما برخی هم چیزهای دیگر در آن می‌بینند. به هر حال پنل پشتی برای خودش یک  آزمون رورشاخ شده است!

نوار‌های نور در سراسر پنل پشتی به صورت ترکیبی به نام گلیف glyph چشمک می‌زند. این چشمک زدن هم جنبه تزئینی دارد و هم اینکه شما می‌توانید ترکیب خاصی از روشنایی را بسته به مخاطبی که با شما تماس گرفته یا اعلان‌های اپلیکیشن‌های فعال کنید!

هر کدام از این ترکیب‌های روشنایی را می‌توانید با صدای خاصی جفت کنید.

با فعال کردن قابلیتی به نام «flip to glyph»، می‌توانید به طور خودکار صدا‌های اعلان را با قرار دادن صفحه نمایش تلفن روی یک سطح صاف خاموش کنید و در عین حال اعلان‌های نور گلیف را فعال نگه دارید. شما همچنین می‌توانید نورهای گلیف را به طور کلی خاموش کنید.

یک جورهایی این گوشی می‌خواهد فناوری قدیمی را با خاطرات فناوری‌های قدیمی پیوند بدهد. این امر حتی در فونت ماتریس نقطه‌ای که در منو و نیز در چند ویجت از پیش بارگذاری شده ساعت و آب و هوا استفاده شده، مشخص است.

برنامه ضبط صدا نیز شبیه ضبط‌کننده‌های نوار آنالوگ طراحی شده و صدای زنگ آن شبیه ساعت‌های دیجیتالی کنار تخت دهه ۸۰ میلادی است.

یکی از ویجت‌ها برای نمایش NFT‌های شما است.برای برخی این ویجت کاملا بی‌مورد است. اما در واقع یک ژست برای توجه به جنبه‌های تازه دنیای فناوری است.

کاغذدیواری‌های ارائه‌شده توسط Nothing نیز آینده‌نگرانه‌ هستند و  رمز و راز در خود دارند.

همچنین یکپارچگی در سطح سیستم عامل با خودروهای تسلا به عنوان یک ویژگی آزمایشی در این گوشی انجام شده و کاربر گوشی می‌تواند کنترل‌های خودرو را از طریق تنظیمات سریع گوشی و بدون نیاز به دانلود برنامه جداگانه داشته باشد.

پس کلا گوشی Nothing گوشی خاصی است که هم به دنیای گذشته و هم به دنیای آینده توجه داشته است.

اما به غیر از ظواهر امر، واقعا این گوشی چیز متمایزی نسبت به گوشی‌های اندرویدی ندارد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید