گلکسی زد فولد 4 رونمایی شد. مشخصات فنی گلکسی z fold 4 و تفاوت با Z fold 3

سامسونگ از گوشی Z fold 4 خود رونمایی کرد با مجله وبیره موبایل همراه باشید تا در مورد مشخصات فنی زد فولد 4 و تفاوت آن با نسخه پیشین مطلع شویم.
گلکسی زد فولد 4 رونمایی شد. مشخصات فنی گلکسی z fold 4  و تفاوت با Z fold 3

 گوشی Galaxy Z Fold 4 به فناوری لولای جدید، نمایشگر بزرگ‌ تر و تراشه اسنپدراگون مجهز شده و گزینه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای و همین‌طور موبایل گیمرها به شمار می‌آید. در ادامه مشخصات Galaxy Z Fold 4 را بررسی می‌کنیم

طبق معمول در مراسم رونمایی هیچ چیز هیجان‌انگیزی وجود نداشت و همه چیز قبلا در مورد این گوشی درز پیدا کرده بود. اما در مورد این گوشی جدید می توان گفته که طراحی کلی بسیار شیک‌تر شده، با لولا و حاشیه‌های باریک‌تر.اما مکانیسم تا شدن گوشی چندان فرقی نکرده است.

ضخامت فولد جدید سامسونگ ۱۵.۸ میلی‌متر در قسمت لولا و ۱۴.۲ میلی‌متر در کناره مقابل است. وزن آن کمی کمتر شده: ۲۶۳ گرم در مقایسه با ۲۷۱ گرم Z Fold 3. بنابراین هنوز یک گوشی سنگین محسوب می‌شود، که البته برای گجتی که هم به عنوان یک گوشی و هم یک تبلت کوچک کاربرد دارد، قابل انتظار است.

این گوشی از نمایشگر داخلی 7.6 اینچی برخوردار است که به پنل AMOLED 2x Infinity Flex مجهز شده و قادر است تصاویر را با رزولوشن 2179 در 1812 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. این نمایشگر از نسبت تصویر 21.6:18 برخوردار است و توسط +Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود.

نمایشگر گوشی نیز از نظر فناوری پیشرفت کرده و لایه فلزی نمایشگر با یک لایه پلاستیکی مجهز شده است. حال پنل نیز از مواد قوی‌تری تولید شده و نمایشگر قادر است علی‌رغم نازک ماندن، شوک خارجی را بهتر تحمل کند.

سامسونگ Galaxy Z Fold 4 را به شیشه فوق نازک یا UTG جدیدی مجهز کرده مقاومت پنل نمایشگر را افزایش می‌دهد. با بستن گوشی نیز به نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی دسترسی خواهید داشت که نسبت تصویری برابر 23.1:9 دارد و مانند نمایشگر داخلی، از نرخ بروزرسانی تا 120هرتزی پشتیبانی می‌کند.

حال می‌توانید با حالت Flex، گوشی خود را مانند یک لپ تاپ روی میز بگذارید و از برنامه‌های شخصی‌ سازی شده برای این حالت استفاده کنید. این قابلیت همچنین امکان برقراری راحت تر تماس ویدئویی بدون نیاز به سه پایه را نیز برای کاربران فراهم می‌آورد.

متاسفانه هنگامی که گوشی بسته می شود هنوز یک شکاف قابل تشخیص بین دو قسمت وجود دارد. سامسونگ هنوز به صافی تاشوی مطلوب دست نیافته است.

برگردریم به سخت افزار این گوشی. زد فولد 4 برای انجام عملیات پردازشی، از تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Plus Gen 1 استفاده می کند که تا 12 گیگابایت رم در کنار آن قرار گرفته است. گوشی Galaxy Z Fold 4 را می‌توان در کانفیگ‌ هایی با 256، 512 یا 1 ترابایت حافظه داخلی در اختیار گرفت. تامین انرژی این سخت‌افزار قدرتمند نیز بر عهده باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی گذاشته شده است که از شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند.

Fold 4 دارای آرایه دوربین یک گوشی پرچمدار شده. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جایگزین شده است که با آنچه در S22 و S22 Plus موجود است، هماهنگی دارد. به علاوه لنز f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال هم دارد. اما هنوز سخت افزار عکسبرداری فولد در حد S22 Ultra نیست. یک لنز تله‌فوتوی 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اوپتیکال 3 برابری نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. رزولوشن بالاتر باعث شده تا در عکاسی در شب تا 23 درصد پرنورتر باشد.

Z Fold 3 دارای یک لنز تله فوتو زوم ۲ برابری بود که خوشبختانه به زوم اپتیکال ۳ برابری ارتقا یافته است.

از دیگر خصوصیات گوشی Z Fold 4 می‌توان به حسگر اثر انگشت در کناره گوشی، پشتیبانی از قلم S Pen، فناوری eSIM، شبکه 5G، شبکه Wi-Fi 802.11ax، بلوتوث 5.2، NFC و اسپیکرهای دوگانه AKG اشاره کرد. این دستگاه در هنگام بسته بودن ضخامتی 15.8 میلی‌متری دارد که با بسته شدن به 6.3 میلی‌متر می‌رسد. 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید