معرفی دستبند جدید شیائومی با نام می بند 7 (Mi Band 7) و مقایسه آن با می بند 6

شیائومی در کنار گوشی‌های سری ردمی نوت 11 تی، از دستبند هوشمند جدید خود با نام می بند 7 (Mi Band 7) رونمایی کرد. در این مقاله از ویبره موبایل این دستبند شگفت انگیز را با سری قبلی خود یعنی می بند 6 مقایسه و آن را بررسی کنیم. همراه ما باشید
معرفی دستبند جدید شیائومی با نام می بند 7 (Mi Band 7) و مقایسه آن با می بند 6

صفحه نمایش

از نظر فرم ظاهری و طراحی بدنه، شیائومی از همان طراحی آشنای مستطیلی سری می بند با لبه‌های گرد استفاده کرده و هیچ ریسکی را در این زمینه نپذیرفته است. با این حال، این بار صفحه نمایش امولد کمی بزرگ‌تر از قبل (1.62 اینچی) طراحی شده و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، قطر آن 0.06 اینچ در مقایسه با نسل قبل بیشتر شده است (صفحه نمایش می بند 6 قطر 1.56 اینچی دارد).

می بند 7

به این ترتیب، شایعات و تصاویری که قبل از معرفی می بند 7 منتشر شده و طراحی آینده‌نگرانه این محصول جدید را نشان می‌دادند، به حقیقت بدل نشدند و کمابیش شاهد همان طراحی قبلی هستیم. البته، طراحی سری می بند همواره مورد تحسین بوده و عیب و ایراد خاصی هم ندارد. این محصولات با ابعاد فشرده و کوچک خود، سهولت استفاده بسیار خوبی دارند و همواره در حین فعالیت‌های ورزشی یا حتی خواب می‌توان آن‌ها را به دست داشت.

رزولوشن نمایشگر می بند 7 از 152 در 486 پیکسل در نسل قبل به 192 در 490 پیکسل ارتقاء یافته، اما با توجه به افزایش جزئی اندازه صفحه نمایش، تغییری در تراکم پیکسلی به وجود نیامده و همچنان همان عدد 326 پیکسل در اینچ است. با این حال، میزان روشنایی حداکثری نیز تاحدودی بهبود داشته و از 450 نیت به 500 نیت رسیده است. همچنین در این مدل جدید می‌توانید قابلیت روشن بودن همیشگی نمایشگر را بر روی برخی صفحات ساعت اعمال کنید. اگر هم در مورد ابعاد کلی بدنه سؤال دارید، باید اشاره کنیم که ابعاد می بند 7 و می بند 6 به ترتیب برابر 46.5 در 20.7 در 12.25 میلی متر و 47.4 در 18.6 در 12.7 میلی متر است.

بیش از 100 حالت ورزشی مختلف

شیائومی هر سال حالت‌های ورزشی جدیدی را به می بندهای خود اضافه می‌کند. در حالی که می بند 6 از 30 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کرد، این شرکت تعداد حالت‌های ورزشی را در می بند 7 به 120 مورد افزایش داده که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است. این تعداد از حالت‌های ورزشی می‌تواند نیاز اکثر کاربران را فراهم کند و اگر هم عادت دارید تا ورزش‌هایی متنوعی را برای حفظ تناسب اندام خود انجام دهید، می بند 7 می‌تواند به خوبی امکان مدیریت آن‌ها را برایتان فراهم کند. از محبوب‌ترین حالت‌های ورزشی در می بند 7 می‌توان به حرکات کششی، ایروبیک مختلط، تنیس و کیک بوکسینگ اشاره کرد.

شیائومی همچنین قابلیت نظارت بر سطح اکسیژن خون را هم در می بند 7 بهبود بخشیده است. اکنون می‌توانید نظارت مداومی بر سطح اکسیژن خون (SpO2) خود در طول شبانه روز داشته و به صورت خودکار اکسیژن خون را هر پنج دقیقه یک‌بار اندازه بگیرید. هر زمان هم که میزان اکسیژن خون از حد مشخصی پایین‌تر بیاید، می بند 7 با لرزش خود به شما هشدار خواهد داد.

می بند 7 و می بند 6

در مورد حالت‌های ورزشی و تمرینی، لازم به ذکر است که می بند 7 همچنان فاقد GPS داخلی است و برای تعیین موقعیت مکانی نیاز به اتصال به گوشی دارد. بنابراین، برای ردیابی حرکات ورزشی خود باید دستبند را با گوشی هوشمند خود همگام کنید. سال‌ها است که در مورد اضافه شدن GPS داخلی به سری می بند شایعات مختلفی می‌شنویم، اما همچنان جای خالی این ویژگی کلیدی خالی است.

تجزیه و تحلیل داده‌های ورزشی

اگر چه پشتیبانی از انواع حالت‌های ورزشی مختلف خوب است، اما اگر به کمک داده‌های جمع‌آوری شده توسط دستبند هوشمند خود نتوانید گام‌هایی عملی برای بهبود تناسب اندام خود بردارید، این حالت‌ها عملاً بی‌فایده خواهند بود! برای کمک به کاربران می بند 7 در این فرآیند، شیائومی چهار حالت تجزیه و تحلیل داده‌های ورزشی را معرفی کرده است. از طریق این حالت‌ها، دستبند هوشمند شما پیشنهاداتی را با شما ارائه می‌کند که می‌توانند در پیشرفت توانایی‌های ورزشی مؤثر باشند. به عنوان مثال، متوجه خواهید شد که آیا یک حرکت ورزشی را بیش از حد انجام داده‌اید یا نه، و یا اینکه چقدر باید بین حرکات ورزشی خود استراحت کنید.

بهبود طول عمر باتری

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهمی که در می بند 7 اعمال شده بهبود یافتن طول عمر باتری است. برخلاف می بند 6 که از یک باتری 125 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کرد، شیائومی در می بند 7 از یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت 180 میلی‌آمپر ساعت بهره گرفته که به گفته این شرکت با هر بار شارژ می‌تواند تا 15 روز دوام داشته باشد. البته، این مدت زمانی وعده داده شده تنها یک روز از طول عمر ذکر شده برای باتری می بند 6 بیشتر است و این احتمال وجود دارد که ظرفیت افزوده شده به باتری تاحدودی صرف ویژگی‌های جدیدی مانند نظارت مداوم بر اکسیژن خون شده است.

می بند 7

مقایسه مشخصات می بند 7 و می بند 6

برای جمع‌بندی موضوع بد نیست نگاهی به جدول مقایسه‌ای مشخصات دو دستبند می بند 7 و می بند 6 داشته باشیم:

 

می بند 7

می بند 6

ابعاد

46.5 در 20.7 در 12.25 میلی متر

47.4 در 18.6 در 12.7 میلی متر

وزن

 13.5 گرم

12.8 گرم

سنسور ضربان قلب

دارد

دارد

ردیاب خواب

دارد

دارد

سنسور سنجش اکسیژن خون

دارد، به صورت مداوم

دارد

حالت‌های ورزشی

120

30

مقاومت در برابر آب

تا فشار 5 اتمسفر

تا فشار 5 اتمسفر

ظرفیت باتری

180 میلی آمپر ساعت

125 میلی آمپر ساعت

طول عمر باتری

(ادعای شرکت سازنده)

15 روز (استفاده عادی)

9 روز (استفاده سنگین)

14 روز (با NFC)

12 روز (بدون NFC)

قیمت

37 دلار

34 دلار

می بند 7 در برابر می بند 6؛ یک ارتقاء نه چندان بزرگ

در پاسخ به سوال ابتدایی مقاله (آیا ارتقاء از می بند 6 به می بند 7 ضروری است؟) باید بگوییم که این کاملاً به تصمیم و سلیقه شما بستگی دارد. واقعیت این است که می بند 7 دقیقاً مشابه با همان روند به‌روزرسانی‌های جزئی است که سال گذشته از می بند 5 به می بند 6 شاهد بودیم و دستبند جدید شیائومی این بار هم بهبودهایی نسبی را به همراه داشته است. با وجود شایعات زیادی که پیش از عرضه می بند 7 به گوش می‌رسید، بسیار ناامید کننده است که می‌بینیم شیائومی همچنان از تعبیه GPS داخلی برای این محصول صرفنظر کرده است. مطمئناً اگر این ویژگی به می بند 7 اضافه می‌شد، به راحتی می‌توانستیم آن را به همه دارندگان می بند 6 پیشنهاد کنیم، اما بدون آن واقعاً نمی‌توان با قاطعیت چنین حرفی زد.

اگر جزو افرادی هستید که اهل ورزش‌های مختلف بوده و برنامه‌ای جدی برای حفظ تناسب اندام خود دارند، می بند 7 می‌تواند برای شما ارزش خرید بسیار بالایی داشته باشد. علاوه بر این، نمایشگر بزرگتر با قابلیت همیشه روشن بودن، پیشنهادات مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده‌های ورزشی و طول عمر بالاتر باتری نیز می‌توانند از جمله دلایل اصلی شما برای خرید این محصول باشند. با تمام این تفاسیر می‌توان گفت می بند 7 یک ارتقاء بزرگ نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر می بند مانند می بند 3 و 4 است، اما در مقایسه با می بند 6 شاید ویژگی‌های جدیدش چندان کلیدی نباشند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید