خرید توییتر توسط ایلان ماسک با مبلغ 44 میلیارد دلار

در این بخش از اخبار ویبره موبایل می پردازیم به خبر جدید و داغی که روز دوشنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه 1401 اتفاق افتاد و آن خرید شبکه اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک با مبلغ پیشنهادی 44 میلیارد دلاری بود.
خرید توییتر توسط ایلان ماسک با مبلغ 44 میلیارد دلار

موسس شرکت اسپیس ایکس و مدیر عامل شرکت تسلا بلاخره پس از کش و قوس های فراوان در روز دوشنبه طی قراردادی توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد.

در واقع با این قرارداد، مالکیت و کنترل و مدیریت شبکه اجتماعی توییتر که میلیون ها کاربر دارد و بسیاری از سیا.ست مداران و رهبران جهان در آن حضور دارند به ایلان ماسک که ثروتمندترین مرد جهان است تعلق می گیرد.

در واقع شرکت توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این رسانه و شرکت با مبلغ 44 میلیارد دلار موافقت کرده است.

ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا و بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، پس از خرید ۹ درصد از سهام توییتر، در نیمه ماه میلادی جاری پیشنهاد خرید توییتر به قیمت حدود ۴۳ میلیارد دلار را مطرح کرد اما پس از ارائه این پیشنهاد تا اواخر هفته گذشته موضوع فروش توییتر به او نامشخص بود.

اگر از علت های خرید توییتر توسط ایلان ماسک بخواهیم بدانیم شاید گفته ی او در این بیانیه‌ آمده باشد که: "آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد. من قصد دارم که توییتر را با ارائه‌ی ویژگی‌ های جدید، متن‌ باز کردن الگوریتم‌ ها برای افزایش اعتماد، شکست دادن بات‌ های اسپم و احراز هویت تمام کاربران بهبود ببخشم."

ایلان ماسک برای تصاحب توییتر حدود ۲۵٫۵ میلیارد دلار وام دریافت کرده و ۲۱ میلیارد دلار را هم شخصا پرداخت می‌ کند. چند روز قبل هیئت مدیره توییتر از بهره‌گیری رویکرد موسوم به «قرص سمی» برای جلوگیری از واگذاری این شرکت به ایلان ماسک خبر داده بود اما مشخص نیست که چه چیزی نظر این افراد را تغییر داده است. بعد از انتشار خبر تصاحب ۹.۲ درصد از سهام توییتر توسط ایلان ماسک، او در توییتر یک نظرسنجی برای ایجاد دکمه‌ ی ویرایش توییت‌ ها برگزار کرد که فقط چند روز بعد توییتر توسعه‌ ی این مشخصه را رسما تایید کرد. او همچنین از حذف تبلیغات از سرویس Twitter Blue، پایین آوردن حق اشتراک و ارائه‌ی دوج‌ کوین به عنوان گزینه‌ ی پرداخت خبر داده است!

ناگفته نماند که قبل تر ایلان ماسک بارها از توییتر و سیاست های در پیش گرفته ی آن انتقاد کرده بود و در جریان یک مصاحبه نقل کرده بود که: "این واقعاً مهم است که مردم این واقعیت و درک را داشته باشند که می توانند آزادانه در چارچوب قانون صحبت کنند."

شاید یکی از علت های موافقت توییتر برای فروش با قیمت ۵۴٫۲۰ دلار برای هر سهم توسط آقای ماسک تهدید او مبنی بر فروش 9.2 درصد از سهام این شرکت که در اختیار ماسک بوده است، می باشد چرا که این امر منجر به کاهش قابل توجه قیمت سهام این شرکت می‌شد.

به نظر شما علت اصلی خرید توییتر توسط ماسک چه بوده است و آیا اوضاع این شبکه ی اجتماعی پس خرید شدن توسط ایلان ماسک بهبود خواهد یافت یا خیر؟



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید