اولین آیفون با پورت USB-C جهان با قیمت ۸۶ هزار دلار فروخته شد!

آیفون ایکس که به پورت USB-C مجهز شده، ۸۶۰۰۰ دلار به فروش می رسد! این خبری است که اخیرا جنجال بر انگیز شده است. با مجله خبری ویبره موبایل همراه باشید.
اولین آیفون با پورت USB-C جهان با قیمت ۸۶ هزار دلار فروخته شد!

یک آیفون X دستکاری شده که به درگاه USB-C بجای لایتنینگ مجهز شده بود به قیمت ۸۶۰۰ دلار بر روی وبسایت eBay به فروش رفت. این گوشی موبایل که حاصل زحمات یک دانشجوی مهندسی روباتیک به نام Kenn Pillonel است، از درگاه فیزیکی USB Type-C برای شارژ شدن و انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. البته سازنده این آیفون هشدار داده که خریدار آن نباید از این گوشی به عنوان یک گوشی روزمره استفاده کند، آن را باز کند یا سیستم‌عامل آن را آپدیت کند. در غیر این صورت خطر از کار افتادن گوشی وجود خواهد داشت.

اولین آیفون USB-C جهان

این حقیقت که آیفون دستکاری شده با قیمتی ۸۰ برابر قیمت اولیه به فروش رسیده، بسیاری از کاربران فضای مجازی را به تعجب وا داشته است. با این وجود، این دانشجو پروژه خود را به صورت متن باز بر روی وبسایت Github قرار داده و جزئیات تکنیکی آن، دستورالعمل تراشکاری CNC و سایر اطلاعات مربوط به طراحی برد الکترونیکی را ارائه کرده است.

مزایده برای فروش این آیفون با قیمت پایه تنها ۱ دلار آغاز شد اما با پیشنهاد‌های متعدد، در پایان روز اول به رقم ۳۰۰۰ دلار رسید. اما مدت زمان زیادی طول نکشید تا این قیمت به ده‌ها هزار دلار برسد. حتی تعدادی از افراد با پیشنهاد بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار هم برای خرید این آیفون رقابت می‌کردند که پیش از پایان مزایده، انصراف خود را اعلام کردند. به طور کلی ۱۱۶ پیشنهاد در این مزایده ارائه شد.

اولین آیفون USB-C جهان

با اینکه این طرح اولیه از آیفون به فروش رفته است، این دانشجوی با استعداد قصد ادامه پروژه را برای بهبود آن دارد. امکان شارژ سریع از طریق درگاه USB-C، مقاومت در برابر نفوذ آب و امکان پشتیبانی از لوازم جانبی سازگار با درگاه USB-C چشم‌اندازهای او برای پیشبرد این پروژه هستند. به علاوه، اطلاعات مربوط به طراحی این آیفون به صورت متن باز منتشر شده و انتظار می‌رود ادامه این مسیر به صورت یک پروژه تیمی از سرتاسر جهان به ثمر برسد.

ویبره موبایل



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید