ویژگی و مشخصات گوشی پرچم دار سامسونگ گلکسی s22 اولترا و تفاوت آن با نسل قبلی خود s21 اولترا

بلاخره در مراسم رونمایی آنپکد امسال گلکسی، شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی خود با نام گلکسی S22 رونمایی کرد. با ویبره موبایل همراه باشید چرا که این گوشی و تفاوتش با نسل قبلی را بیان کرده ایم.
ویژگی و مشخصات گوشی پرچم دار سامسونگ گلکسی s22 اولترا و تفاوت آن با نسل قبلی خود s21 اولترا

رونمایی از گلکسی اس 22 و تفاوت هایش با اس 21

در مراسم اخیر رونمایی امسال گلکسی آنپکد بلاخره سری خانواده S22 معرفی شده است و قرار است در این بخش با مجله خبری ویبره موبایل همراه شما باشیم و به تفاوت های اساسی این نسل با نسل قبلی پردازیم. سامسونگ در رویداد خود علاوه بر سری گلکسی S22  از تبلت‌های سری Galaxy Tab S8 نیز رونمایی کرد.

به گفته ی خود سامسونگ این محصول قدرتمند ترین سری اس سامسونگ است که تا کنون معرفی و ساخته شده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا

چنانچه بخواهیم از لحاظ سخت افزاری این دو گوشی را بر روی کاغذ مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد Galaxy s21 Ultra با  Galaxy s22 ultra تفاوت چندانی ندارند اما قضیه آنطور که فکرش را می کنید نیست و به طوریکه این محصول جدید سامسونگ اختلاف زیادی با نسل قبلی خود دارد.

ابتدا روی کاغذ از ویژگی های سخت افزاری این نسل با نسل قبلی بگوییم و سپس علت تفاوت هایی که می گوییم را خدمتتان بیان کنیم البته طبق آنچه در مراسم رونمایی، سامسونگ از گوشی های جدید سری اس خود بیان کرد!

مقایسه گلکسی S22 Ultra با S21 Ultra

 

گوشی

گلکسی اس21 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا

ابعاد و وزن

۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر / ۲۲۷ گرم

۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر / ۲۲۹ گرم

نمایشگر و روشنایی   

 

۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X / نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی / +HDR10 / اوج روشنایی ۱۵۰۰ نیت / رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل / محافظ گوریلا گلس

۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X / نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی / +HDR10 / اوج روشنایی ۱۷۵۰ نیت / رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل / محافظ گوریلا گلس ویکتوس

 

بدنه

شیشه / آلومینیوم/ شیشه – گواهی ضد آب IP68

شیشه محافظ وکتوس/ آلومینیوم/ شیشه محافظ وکتوس – گواهی ضد آب IP68

قلم SPen

نرخ تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای

نرخ تاخیر 2.8 یا 2.7 میلی ثانیه ای و قلم همراه با گوشی عرضه می شود.

سیستم عامل

اندروید ۱۱، رابط کاربری One UI 3.1

اندروید ۱۲، رابط کاربری One UI 4.1

تراشه مرکزی و گرافیکی

اگزینوس ۲۱۰۰ (۵ نانومتری)، پردازشگر گرافیکی Mali-G78 MP14

اگزینوس ۲۲۰۰ (۴ نانومتری)، پردازشگر گرافیکی Xclipse 920مبتنی بر AMD RDNA 2

دوربین عقب

چهارگانه ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی

چهارگانه ۱۰۸ + ۱۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین سلفی

۴۰ مگاپیکسلی

۴۰ مگاپیکسلی

باتری

۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۲۵ واتی

۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع 45 واتی

 

در واقع گلکسی اس 22 اولترا در ابعاد 8.9×163.3×77.9 میلی‌متری ساخته شده و وزن آن 229 گرم است. نمایشگر گوشی در لبه سمت راست و چپ کمی خمیده هستند. فریم گوشی هم در لبه‌های بالایی و پایینی به‌صورت کاملا تخت طراحی شده که بیشتر به سری Note شباهت دارد، پس در واقع وزن و ابعاد این سری نسبت به سری قبل متفاوت تر بوده ابعاد نسل جدید به ترتیب ۱۶۳.۳ در ۷۷.۹ در ۸.۹ میلی‌متر و در آن سمت نسل گذشته ابعادی برابر با ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متری را داشت.  گوشی نسل جدید در دو طرف خود، جلو و پشت گوشی از محافظ وکتوس پلاس بهره می برد. در حالی که قاب پشتی اس 21 شیشه‌ای می بوده است. هر دو نسل فریم آلومینیومی و قاب جلوی شیشه‌ای دارند، با این تفاوت که محافظ نمایشگر مدل اس ۲۲ اولترا +Gorilla Glass Victus است، در حالی که مدل سال گذشته از نسخه معمولی محافظ Victus استفاده می‌کرد.

از نظر طراحی گلکسی اس 22 یک طراحی شبیه سری نوت را دارد که مشخصات سخت افزاری و ظرافت سری اس را نیز به خود گرفته است. و از طرفی نسبت به نسخه قبلی خود باید گفت که این سری با یک قلم استایلوس عرضه می شود که از بابت نوشتن تاخیر را به 2.8 میلی ثانیه رسانده است و گویا همانطور که با مداد و خودکار می نویسید، احساس نوشتن بر روی اس 22 نیز به همبن گونه است و تاخیر بسیار کمتر شده است و از 9 میلی ثانیه به 2.8 میلی ثانیه رسیده است. از همین رو به راحتی خواهید توانست با آن نوت بردارید و یا طراحی کنید.

در این سری سامسونگ بیشتر تمرکز خود را بر روی هوش مصنوعی قرار داده است و هم از بابت دوربین ها و هم نمایشگر اتکا به هوش مصنوعی نسبت به سری قبل گل کاشته است و به گفته ی خودش در این سری شاهد بهترین دوربین گوشی هوشمند بر روی گوشی های موبایل هستیم.

در مورد نمایشگر این پرچم دار باید گفت که گلکسی S22 Ultra از نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +Edge QHD برخوردار است. این نمایشگر داینامیک از نرخ نوسازی 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و برای محافظت از چشم کاربر به ویژگی Eye Comfort Shield مجهز شده که مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند.

شاید در نگاه اول مشخصات دوربین بر روی کاغذ به مشخصات سخت افزاری دورین نسل قبل شباهت داشته باشد اما دوربین اس 22 در و عکس و فیلم های گرفته شده با آن نیز تفاوت فاحشی را با نسل قبلی دارد و دلیل آن هم فیلتر ها و استفاده از هوش مصنوعی در عکس برداری است به طوریکه عکس های گرفته شده کیفیت بهتر و شفافبت روشنایی بهتر از قبل خصوصا در طول شب را دارند. با این قابلیت زمان عکس برداری با اس 22 در طول شب مشاهده می شود که بعد از چند ثانیه عکس برداری و عبور از فیلتر ها و ترکیب چند عکس شفافیت قابل توجهی مناسبی پیدا می کند. همین در مورد عکاسی پرتره مشاهده شد که در خود مراسم رونمایی عکس پرتره دوربین اس 22 اولترا توانست با جزئیات خوبی طناب پشت سوژه را با کیفیت بالا در جزیئات به ثبت برساند.

لنز دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی گوشی اس ۲۲ اولترا به جای ۲۴۰ میلی‌متر، ۲۳۰ میلی‌متری شده و اندازه سنسور آن نیز ۱/۳.۵۲ اینچی است. که همین مورد باعث بهتر شدن عکس های تله فوتو می شود.

در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با فاصبه کانونی f/2.2 و فاو 80 به صورت پانچ هول قرار گرفته است.

در مورد سخت افزار هم باید گفت که سخت افزار این گوشی از جدیدترین مدل اسنپدراگون موسوم به  Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 که با فناوری ساخت تراشه چهار نانومتری تولید شده است برای یکسری از کشور ها مانند چین و آمریکا استفاده می کند و از تراشه اگزینوس 2200 جدید خود سامسونگ برای کشور های دیگر به عنوان نسخه گلوبال استفاده  می کند.

این تراشه ها به ترتیب دارای مشخصات زیر هستند:

- نسخه گلوبال: 8 هسته‌ای یک هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ی 2.50 گیگاهرتز  Cortex-A710  و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A510

- نسخه آمریکا و چین: 8 هسته‌ای یک هسته‌ی 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته‌ی 2.50 گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510

سامسونگ همراه در طراحی نمایشگر سرآمد بوده است و این سری نیز نمایشگر قوی برای سری اس خود در نظر گرفته است.

یک نمایشگر از نوع Dynamic AMOLED 2X و 6.8 اینچی که تقریا 90 درصد بخش جلویی را به خود اختصاص داده است و کیفیتی در حدود 1440×3080 پیکسلی دارد و از یک محافظ کورنینگ گوریلا گلس وکتوس بهره می برد از قابلیت های این نمایشگر نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- نمایشگر همیشه روشن (Always on Display)
- پشتیبانی از +HDR10
- نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز
- نرخ نمونه برداری لمس 240 هرتز در حالت Game Mode
- حداکثر روشنایی 1750 نیت

که به گفته ی خود سامسونگ نسبت به سری قبلی که حداکثر میزان روشنایی 1500 نیت بوده است 250 نیت افزایش روشنایی داشته و روشن ترین موبایل هوشمند است.

بر خلاف سری ها گذشته که با میزان رم 12 و 16 گیگابایت عرضه شده اند. این سری شرکت سامسونگ برای گوشی سری گلکسی اس 22 خود میزان رم 8 و12 گیگ را در نظر گرفته است و در چهار نسخه ی حافظه داخلی از 128 گیگابایت تا 1024 گیگاایت سری اس 22 خود را ارائه بازار فروش کرده است.

نسخه پایه گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد؛ این درحالیست که نسخه پایه اس ۲۱ اولترا با ۱۲ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با همین قیمت عرضه شده بود و با توجه ه کاهش نرخ اخیر دلار در کشور انتظار می رود که اس 22 به قیمت ورود اس 21 نباشد.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید