مایکروسافت اکتیویژن را خرید تا آینده متاورسی جدیدی رقم بزند

یکی از بزرگترین خرید های تاریخ فناوری شکل گرفت و شرکت مایکروسافت شرکت بازی سازی اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد.
مایکروسافت اکتیویژن را خرید تا آینده متاورسی جدیدی رقم بزند

یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ اخیر فناوری مایکروسافت اکتیویژن را خرید!

اخیرا شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که شرکت بازی سازی اکتیوژن بلیزارد را با مبلغ 68.7 میلیارد دلار خواهد خرید.

با مجله خبری ویبره موبایل همراه باشید تا به بررسی هدف از خرید شرکت بازی سازی اکتیویژن توسط مایکروسافت بپردازیم و دلایل متعددی که باعث این اقدام شده است و از طرفی به بررسی این موضوع که حتی این خرید دوسداران بازی های اکتیویژن بر روی کنسول سونی را نیز نگران کرده است.

هدف از خرید این شرکت توسط خود نه تنها تبدیل شدن مایکروسافت به سومین قول بازی سازی جهان خواهد شد بلکه از این خرید برای گسترش تجارت گیمینگ خود بر روی کامپیوترهای شخصی، موبایل، کلود و کنسول بهره می‌برد. شرکت مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد برای رسیدن به اهداف خود در متاورس هم بهره خواهد برد.

فعالیت‌های مربوط‌ به ورزش‌ های الکترونیکی و تمام استودیوهای اکتیویژن بلیزارد هم در کنترل کامل مایکروسافت قرار می‌گیرند. در حقیقت با تکمیل خرید، حدودا ۱۰ هزار کارمند اکتیویژن بلیزارد تبدیل به کارمندهای مایکروسافت می‌ شوند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در رابطه با این خرید گفته است که: «گیمینگ، پویاترین و هیجان‌انگیزترین سرگرمی در تمام پلتفرم‌ های امروز است و نقش کلیدی در ساخت پلتفرم‌های متاورس دارد. ما به شکل عمیق روی محتوای دارای کلاس جهانی، جامعه‌ی مخاطب‌ ها و فناوری ابری سرمایه‌گذاری می‌ کنیم تا راهنمای دوران تازه و حضور فناوری های جدید در عرصه بازی سازی باشیم؛ دورانی که در آن بازیکن‌ ها یا گیمرها و تولیدکنندگان محتوا بازی در اولویت قرار دارند و گیمینگ به شکل امن، شامل انواع‌ و اقسام بازی افراد مختلف با رده های سنی متفاوت در دسترس همگان قرار بگیرد».

شرکت سونی چند ساعت قبل در واکنش به خرید شرکت Activision Blizzard توسط مایکروسافت گفت: «ما انتظار داریم مایکروسافت به قراردادها و تعهدات موجود پایبند بماند و خاطرنشان کند که بازی‌ های اکتیویژن مولتی‌ پلتفرم هستند». 
اندی رابینسون از VGC گفت که اکتیویژن یک قرارداد طولانی‌ مدت با پلی استیشن برای عرضه‌ی محتوای اختصاصی از سری بازی Call of Duty داشته است. پس شاید سونی در بیانیه‌ی کوتاه خود در حال اشاره به همان قرارداد باشد. این جنس از قراردادها می‌توانند یک بازه‌ی زمانی چندساله را پوشش دهند. ولی اعلام شده که بازی های ساخته شده توسط این شرکت بر روی کنسول بازی سونی مانند Call Of Duty متوقف نخواهد شد.
مایکروسافت پیش از یک بار دیگر برای خریداری کردن شرکت نینتندو اقدام کرده بود که البته نتیجه موفقیت آمیزی نداشت. با این وجود نکته بسیار مهم این است که این طرح قرار است بر روی متاورس تاثیر بسیار بزرگی داشته باشد زیرا  شاهد ورود بلیزارد به دنیای متاورس خواهیم بود. این اقدام می‌ تواند قدرت بسیار بالایی را برای مایکروسافت ایجاد کند زیرا قدرت برند اکتیویژن در زمینه سرگرمی موجب خواهد شد تا توجه بسیاری از افراد به متاورس معطوف شده و حتی در این مسیر شاهد انتقال قدرت در متاورس نیز باشیم. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا در پروژه ورود به متاورس، محتوا و تجارت را با هم ترکیب کنند.
باید خاطر نشان کرد از جمله بازی های معروف شرکت اکتیویژن سری بازی Warcraft، دیابلو، اورواچ، مجموعه بازی Call of Duty و بازی Candy Crush هستند که بخشی از بازی های این شرکت می باشند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید