سونی از ردیاب حرکتی Mocopi رونمایی کرد: ورود به دنیای متاورس با گوشی

ردیاب حرکتی جدید سونی، حضور در متاورس را از طریق گوشی ممکن می‌کند.به گزارش بلومبرگ، جدیدترین گجت پوشیدنی گروه تجاری سونی از نوع ردیاب حرکتی است و به کاربران امکان می‌دهد ازطریق گوشی هوشمند خود وارد متاورس شوند.
سونی از ردیاب حرکتی Mocopi رونمایی کرد: ورود به دنیای متاورس با گوشی

اول از همه بریم سراغ متاورس تا با این محیط بیشتر آشنا بشیم.

متاورس چیست؟

برای درک بهتر مفهوم متاورس اول نگاهی به معنای آن میاندازیم. متاورس از دو واژه متا (Meta) و ورس (Verse) تشکیل شده است. کلمه متا به معنی «برتر» و ورس که از کلمه  «Universe» گرفته شده به معنی «جهانی» است. به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد.متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند. به عبارتی دیگر، در دنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

سونی ردیاب حرکتی جدیدی با وزن هشت گرم معرفی کرده است که روی نقاط مختلف بدن قرار می‌گیرد و حضور در متاورس را ازطریق گوشی هوشمند امکان‌پذیر می‌کند. براساس گزارش بلومبرگ، جدیدترین گجت پوشیدنی گروه تجاری سونی از نوع ردیاب حرکتی است و به کاربران امکان می‌دهد ازطریق گوشی هوشمند خود وارد متاورس شوند. متاورس اصطلاحی است که به دنیای مجازی ارتباط داده می‌شود، دنیایی که در آن می‌توانید آواتار اختصاصی خود را داشته باشید و کارهای مختلفی انجام دهید. سیستم جدید Sony Mocopi متشکل‌از ۶ دستگاه بی‌سیم مجزا است که به دور مچ دست، مچ پا، سر و باسن بسته می‌شوند. این دستگاه‌ ها که هشت گرم وزن دارند حرکات بدن را ردیابی و براساس آن‌ حرکات آواتار متاورس را تعیین می‌کنند.کاربر سپس می‌تواند از آواتارها در داخل اپلیکیشن‌های متنوع حوزه‌ی متاورس که روی گوشی‌های اندرویدی سونی و آیفون‌های اپل دردسترس هستند استفاده کند. رونمایی کیت Mocopi که ۳۶۰ دلار قیمت دارد و در ماه نخست سال ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار ژاپن می‌شود نشان می‌دهد سونی علاقه‌ی شگرفی به حضور در بازار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد. سونی در سال‌های اخیر بودجه‌ی قابل‌توجهی به پروژه‌های جدید اختصاص داده است تا فعالیت خود را در صنعت بازی گسترش دهد.سونی در آینده‌ای نزدیک مدل جدید هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر را روانه‌ی بازار می‌کند. کیت جدید Mocopi در کنار پلی‌استیشن وی‌‌آر نوعی اکوسیستم واقعیت مجازی برای سونی می‌سازد.حضور در متاورس تصمیم قابل‌ تأملی است. درحالی‌که عمدتاً نگاه مثبتی به متاورس وجود ندارد، تحلیلگران می‌گویند متاورس دیر یا زود جایگزین اینترنت فعلی می‌شود.

 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید