رویداد سرفیس مایکروسافت

31 شهریور ماه برای دوستداران محصولات مایکروسافت روز خاص و هیجان انگیزی بود چرا که در این روز شرکت مایکروسافت به ارائه محصولات سخت افزاری جدید خود پرداخته است.
رویداد سرفیس مایکروسافت

رویداد اخیر شرکت مایکروسافت با معرفی محصولات جدید سرفیس

این محصولات جدید ارائه شده شرکت مایکروسافت به 6 قسمت تقسیم شده اند که در ادامه به معرفی اجمالی آن ها خواهیم پرداخت:

سرفیس پرو 8

اولین محصولی که این شرکت به آن پرداخت سرفیس پرو 8 بود. این محصول جزو خانواده تبلت های پرچم دار این شرکت است. از خصوصیات قابل توجه این محصول بکارگیری پردازنده قدرتمند نسل 11 اینتل می باشد. از ویژگی های خانواده راکت لیک اس بهبود عملکرد 19 درصدی عملکرد تک هسته ای و و عملکر بهبود یافته و چشمگیر 50 درصدی بخش گرافیکی آن نسبت به نسل قبلی خود است. همچنین پشتیبانی از استاندارد PCIe 4.0 از دیگر مزایای این نسل به شمار می رود.

از دیگر ویژگی های مهم سرفیس پرو 8 می توان به قرار گرفتن دو پورت تاندربولت 4 اشاره کرد. تاندربولت یکی استانداردهای بین پلتفرمی انتقال داده و قدرت محسوب می شود که اینتل آن را توسعه داده است. تاندربولت ۴ حداقل دو نمایشگر با کیفیت 4k یک نمایشگر با کیفیت 8k را پشتیبانی می کند. این استاندارد، همچنین حداقل سرعت انتقال داده را ۳۲ گیگابیت بر ثانیه برای اتصال های PCIe با این اتصال صورت می گیرد.

در ادامه توضیحات محصول جدید مایکروسافت باید به صفحه نمایش با نرخ نوسازی 120 هرتزی اشاره کرد. همچنین این محصول از قلم اسلیم پن 2 بهره مند شده است. نسخه ویندوز در سرفیس پرو 8 ویندوز سری 11 مایکروسافت است. در ادامه ویژگی های آن می توان به همراه داشتن باتری با ظرفیت بالا اشاره کرد که تقریبا تا 16 ساعت بهره وری استفاده از دستگاه را به کاربر با استفاده معمولی خواهد داد.

همچنین سرفیس پرو دارای دو دوربین یکی 5 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1080p به عنوان دوربین جلو و دیگری یک دوربین 10 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 4k به عنوان دوربین پشتی محصول اشاره کرد. برای دوستداران سرفیس باید گفت که این محصول قابلیت جدا شدن کیبورد را نیز داراست.

سرفیس دوئو ۲

محصول معرفی شده بعدی شرکت مایکروسافت سرفیس دوئو 2 بود که دارای دو نمایشگر 8.5 اینچی از نوع آمولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی است که شبیه کتاب از هم باز می شوند. این ساخته ی جدید نسبت به سری قبل تغییرات مثبتی داشته و با چند دوربین و صفحه نمایش 90 هرتزی و پردازنده اسنپدراگون 888 مجهز شده  است و از و اینترنت 5G بهره می برد. این فبلت همچنین با رم ۸ گیگابایتی از نوع LPDDR5 و تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد داشت.

سرفیس لپ تاپ استودیو

این محصول به گفته شرکت سازنده بهترین سرفیس تا به حال است که با توجه به عدم استقبال از سرفیس بوک 2 و قابلیت جدا شدن نمایشگر از بدنه، مایکروسافت تصمیم به تغییر در طراحی این محصول گرفت و اکنون این محصول با طراحی جدید وارد بازار فروش خواهد شد.

نمایشگر این محصول 14.4 اینچ با کیفیت 2400× 1600 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی است که خود بیانگر کیفیت بالای نمایشگر آن است. از طرفی این دستگاه دارای دو لولا می باشد که لولای اصلی که مانند تمامی لپ تاپ ها در بخش پایینی نمایشگر قرار دارد. اما لولای دوم که مایکروسافت آن را Dynamic Woven Hinge می نامد که طول عمر بالا و عملکرد روان و بسیار مناسبی دارد، و کاربر با خواباندن نمایشگر از قابلیت‌ های لمسی یا انجام طراحی با راحتی بیشتر بهره خواهد برد.

اما سخت افزار این سرفیس نسبت به نسل های قبلی برتری ویژه ای دارد چرا که مایکروسافت برای ساخت آن از پردازنده 8 هسته ای و 4 هسته ای نسل یازدهم اینتل همراه با پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti انویدیا و حافظه 32 گیگابایتی رم و 2 ترابایتی در حافظه داخلی از نوع SSD استفاده کرده است. در نهایت باید بگوییم که این محصول نیز با نرم افزار ویندوز 11 عرضه خواهد شد.

 

دیگر محصولات مانند ماوس و قلم و سرفیس گو

ماوس جدید این شرکت ساخته شده از مواد بازیافتنی از زباله های اقیانوسی است و قلم جدید این شرکت که میزان فشار قلم بر روی کاغذ را توسط سنسور خود حساب کرده و حس نوشتن واقعی تری را به کاربر انتقال می دهد. اسلیم پن 2 مجهز به موتور هپتیک است.

                 

و اما در نهایت می پردازیم به محصول سرفیس گو 3 که از بابت طراحی نزدیک به خانواده سرفیس پرو است اما صفحه نمایش کوچکتر و سخت افزار به نسبت ضعیف تری دارد و مناسب برای کاربری عادی است.

مایکروسافت، با بگارگیری پردازنده ی جدید اینتل، سرفیس گو ۳ در مقایسه با نسل گذشته، از افزایش ۶۰ درصدی قدرت پردازشی این محصول خبر می دهد. براساس اطلاعات ارائه شده، سرفیس گو ۳ دارای یک نمایشگر ۱۰.۵ اینچی با رزولوشن 1920× 1080 پیکسل بهره می برد.

حافظه ی رم ۴ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی 128 و یا 256 گیگابایتی است. همچنان این شرکت از درگاه SD و سیم کارت LTE در این محصول نیز استفاده کرده است.

امیدواریم آن زمان که این محصولات وارد کشور می شوند دارای قیمت های نجومی عجیبی نباشند و بتوان با قیمت ایده آل نسبت به قیمت خارجی آن ها این محصولات را تهیه کرد.

 



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید