چگونه سوالات امنیتی اپل آیدی را تغییر دهیم؟

  • تاریخ: سه شنبه 9 شهریور 1400 - 09:14
  • صفحه: آموزش
  • بازدید: 387
چگونه سوالات امنیتی اپل آیدی را تغییر دهیم؟

سؤالات امنیتی اپل آی‌دی یکی از روش‌های اپل برای احراز هویت صاحب اپل آیدی است. به‌صورت خلاصه اپل ID حساب کاربری‌ای است که برای دسترسی به سرویس‌های مختلف اپل از آن استفاده می‌شود. این حساب اطلاعات مختلفی همچون ایمیل‌ها و رمز عبور، اطلاعات پرداخت آنلاین و نسخه پشتیبان (بک آپ) فایل‌های مختلف شما را در خود دارد؛ بنابراین می‌توان گفت حفظ امنیت این حساب کاربری بسیار مهم و حیاتی است. یکی از روش‌هایی که برای ارتقای امنیت حساب اپل آی‌دی شما انجام می‌گیرد، تعریف سؤالات امنیتی است به‌طوری‌که جواب آن را فقط خودتان می‌دانید. در ادامه، نحوه تغییر دادن سؤالات امنیتی Apple ID را به شما آموزش خواهیم داد.

 

سؤالات امنیتی اپل آی‌دی

اپل برای شناسایی شما در هنگام بازیابی رمز عبور یا در هنگام ارتباط با پشتیبانی اپل از سؤالات امنیتی‌ای که در مرحله ساخت اپل آیدی تعریف کرده‌اید استفاده می‌کند. این سؤالات به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای شما به‌راحتی قابل به خاطر سپردن بوده و از طرفی دیگر حدس جواب آن برای افراد دیگر سخت باشد. جواب این سؤالات همراه با مشخصات هویتی دیگر به اپل کمک می‌کند تا هویت فرد را شناسایی کند و اجازه دسترسی به حساب اپل آی‌دی را بدهد.

هنگامی‌که می‌خواهید رمز عبور اپل آی‌دی خود را تغییر دهید یا اپل می‌خواهد هویت شما را شناسایی کند یا به هنگام تغییر مشخصات شما و یا خرید از آی‌تونز با یک دستگاه جدید، احتمالاً یک یا چند تا از این سؤال‌ها از شما پرسیده می‌شوند.

اگر شما به هر دلیلی علاقه‌مند به پاسخ به سؤالات امنیتی نیستید یا نگرانید که پاسخ سؤالات امنیتی را فراموش کنید، می‌توانید احراز هویت دومرحله‌ای را برای اپل آی‌دی خود فعال کنید. با احراز هویت دومرحله‌ای، شما دیگر نیازی به سؤالات امنیتی یا تأیید هویت خود نخواهید داشت. البته که برای این کار نیاز به یک شماره تلفن معتبر در خارج از کشور دارید زیرا با پیش‌شماره‌های ایران امکان فعال‌سازی این قابلیت وجود نخواهد داشت. با فعال‌سازی این قابلیت، برای هر بار ورود به اپل آیدی‌تان، یک پیام کوتاه حاوی کد تأیید به شماره‌ای که تعریف کرده‌اید ارسال می‌شود.

فراموشی پاسخ سؤالات امنیتی Apple ID

اگر پاسخ سؤالات امنیتی که برای اپل آی‌دی خود را فراموش کرده‌اید باید مراحل زیر را برای بازتعریف سؤالات امنیتی خود طی کنید.

۱. به آدرس http://iforgot.apple.com مراجعه کنید.

۲. اپل آی‌دی خود را وارد کرده و سپس Continue را انتخاب کنید.

۳. در این بخش برای تغییر سؤالات امنیتی گزینه دوم یعنی I need to reset my security questions را انتخاب کرده و روی Continue کلیک کنید.

۴. رمز عبور اپل آی‌دی خود را وارد کرده و دوباره روی Continue کلیک کنید.

۵. مراحلی که مشخص می‌شود را برای احراز هویت خود انجام دهید، اطلاعاتی که در این مرحله از شما خواسته می‌شود بر اساس اطلاعات اپل آی‌دی شما و سایر فاکتورها متفاوت خواهد بود. اگر در این مرحله گزینه‌ای برای احراز هویت خود مشاهده نکردید، شما امکان تعویض سؤالات امنیتی خود را نخواهید داشت. به‌هرحال اگر در این مرحله موفق به تأیید هویت خود شدید، به مرحله بعد بروید.

۶. در این مرحله سؤالات امنیتی جدید را انتخاب کرده و پاسخ آن‌ها را وارد کنید.

نحوه تنظیم یا تغییر سؤالات امنیتی اپل آی‌دی

برای فعال کردن سؤالات امنیتی برای افزایش ایمنی حساب اپل آی‌دی خود و یا تغییر سوالاتی که از قبل انتخاب کرده‌اید باید مسیر زیر را طی کنید.

۱. وارد حساب اپل آی‌دی خود در آدرس روبه‌رو شوید: appleid.apple.com

۲. در قسمت Security، گزینه ویرایش (Edit) را انتخاب کنید.

۳. اگر قبلاً سؤالات امنیتی را مشخص کرده‌اید در این مرحله اپل از شما خواهد خواست تا به آن سؤالات پاسخ دهید.

۴. در مرحله بعد اگر می‌خواهید سؤالات امنیتی را تغییر دهید گزینه Change Questions را انتخاب کنید و اگر قبلاً سؤالات امنیتی را فعال نکره‌اید و می‌خواهید که به حساب اپل آی‌دی خود سؤالات امنیتی را اضافه کنید Add Security Questions را انتخاب کنید.

۵. سؤالات امنیتی دلخواه خود را انتخاب کنید و سپس پاسخ ‌آن‌ها را وارد کنید.

۶. ایمیل پشتیبان را وارد کرده و آن را تأیید کنید.

برای آن‌که دسترسی به حساب اپل آی‌دی خود را از دست ندهید، بسیار مهم است که پاسخ سؤالات امنیتی را به خاطر بسپارید و مطمئن شوید که ایمیل پشتیبان نیز تعریف و تأیید کنید. اگر پاسخ سؤالات امنیتی را فراموش کنید، برای بازیابی آن‌ها به ایمیل پشتیبان نیاز خواهید داشت.

تعریف ایمیل پشتیبان اختیاری است اما گر احراز هویت دومرحله‌ای فعال نیست به‌شدت توصیه می‌شود. اگر سؤالات امنیتی خود را فراموش کرده باشید می‌توانید با استفاده از ایمیل پشتیبان آن‌ها را بازیابی کنید. همچنین برخی اطلاعات و هشدارهای مرتبط با حساب اپل آی‌دی شما به ایمیل پشتیبان ارسال می‌شود. برای تعویض یا تعریف ایمیل پشتیبان هم باید ابتدا وارد اپل آی‌دی خود شوید و سپس در قسمت Security گزینه Add Email Address را انتخاب کنید یا اگر قبلاً انتخاب کرده و قصد تغییر آن را دارید، Change Email Address را انتخاب کنید.

در پایان باز هم تأکید می‌شود که بهترین راه برای حفظ امنیت اپل آی‌دی شما فعال‌سازی احراز هویت دومرحله‌ای است. در این حالت شما نیازی به تعریف سؤالات امنیتی نخواهید داشت و امنیت اپل آی‌دی شما در سطح بالاتری قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید تأیید هویت دومرحله‌ای را مستقیماً از طریق آیفون، آیپد یا آیپاد خود یا از طریق مک فعال کنید.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید