پردازنده های جدید AMD با نام Dragon Line و تجربه‌ فوق‌العاده‌ ی بازی در سال 2023

پردازنده ی جدید AMD در راه است و AMD در حال آماده سازی Dragon Line است تا تجربه فوق العاده ای را برای بازی به کاربر ارائه دهد.
پردازنده های جدید AMD با نام Dragon Line و تجربه‌ فوق‌العاده‌ ی بازی  در سال 2023

AMD در حال آماده‌سازی پردازنده‌های جدید خود است که هم اکنون با نام «Dragon Line» شناخته می‌شوند. حالا جزئیات تازه‌ای توسط غول فناوری آمریکایی در مورد این پردازنده‌ها منتشر شده که به نظر می‌رسد قرار است در سال 2023 تجربه متفاوتی را برای لپ تاپ های گیمینگ ارائه کنند.

پردازنده‌های آینده شرکت AMD که فعلا با نام Dragon Line شناخته می‌شوند با حداقل توان 55 واتی و بالاتر از راه خواهند رسید. به گفته «رابرت هالاک» مدیر بازاریابی فنی این شرکت، قدرت این پردازنده‌ها برای حضور در بازار لپ‌تاپ‌های گیمینگ کافی است.

تجربه فوق‌العاده‌ ی لپ تاپ های گیمینگ با پردازنده های AMD

پردازنده‌های جدید AMD

همانطور که تصویر بالا مشخص است، پردازنده‌های Dragon Line مختص به لپ‌تاپ‌هایی با ضخامت بیشتر از 20 میلی‌متر خواهند بود. با این حال نسخه دیگری با توان 35-45 وات که با نام رمز Phoenix شناخته می‌شود، برای دستگاه‌های باریک‌تر طراحی شده است. هر دو پردازنده عضوی از خانواده رایزن 7000 هستند که بر اساس معماری Zen 4 ساخته شده‌اند و تا سال 2023 وارد بازار نخواهند شد.

از سوی دیگر، خانواده دیگری از پردازنده‌های سری AMD Ryzen 7000 نیز در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که نام آن Raphael می باشد. توان این پردازنده‌ها به بیش از 65 وات خواهد رسید و برای مصارف دسکتاپ کاربرد دارند و ظاهرا تا پایان سال 2022 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

در مجموع، طبق شواهد موجود از این پردازنده‌های تازه وارد، به نظر می‌ رسد که آن‌ها برای ارائه عملکرد کم‌ نقص در بازی‌ ها بهینه شده‌اند. قدرت این پردازنده‌ها نسبت به قبل کاهش یافته و در عین حال از نظر بهینگی و مصرف انرژی بهتر از قبل هستند.

با توجه به این‌که AMD قرار است محصولات پیشرفته‌ تری را به دست مشتریان برساند، دقیقا مشخص نیست که قیمت آن‌ها تا چه حد افزایش می‌ یابد؛ اما به هر حال می‌توان انتظار داشت که این پردازنده‌ها قیمت نهایی لپ‌تاپ‌های جدید را بالاتر از این نبرند. چند روز قبل، AMD از پردازنده‌های Ryzen Pro 6000 رونمایی کرد. این پردازنده‌ها مخصوص لپ‌تاپ‌های مخصوص کاربردهای تجاری و حرفه‌ای هستند.



لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید